آیت الله دژکام تاکید کرد: با 16 کشور در دنیا مراودات اقتصادی داریم و این مراودات را تقویت خواهیم کرد و عضویت در پیمان شانگهای از نظر اقتصادی افتخار بزرگی برای کشور ماست.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 03 December 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 12 آذر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: باید در همه امور از خدا بترسیم و دیگران را آزار ندهیم و آنها که دستشان به قدرت و پول می رسد نباید دل دیگران را بشکنند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: راه رستگاری ترسیدن از قیامت، بندگی خدا و آزار نرساندن به دیگران است و اندیشه کردن نیز در امور مومنان حائز اهمیت ویژه است و اگر اندیشه در سر داشته باشیم و فکر کنیم خود به خود خدا ترسی نیز خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: خدای متعال در آیه 37 سوره مبارکه «فاطر»، فرموده اند «آنکه کافر می شود شاید تصور کند که خوش گذرانده اما در آخر آتش جهنم در انتظارش خواهد بود».

وی با اشاره به چارچوب های قوی اسلام نسبت به سایر ادیان بیان کرد: دین ما کامل تر از سایر ادیان است و چارچوب قوی دین اسلام باعث می شود که پیروان خود را به سوی بهشت رهنمون کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: جهنم تمام نشدنی است و پایان کارهایی مانند خودکشی کردن، جهنم است و جزا در جهنم تخفیف پیدا نمی کند و مجازات آنها که ناشکر خدای متعال بودند همین می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امام علی (ع) بیمار سختی داشتند و پیامبر (ص) آیه ای برای ایشان در خصوص روز قیامت قرائت کردند و امام علی (ع) گریه کردند و مجددا خواستار قرائت این آیه شدند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: تمامی ما باید از فرصت عمرمان به درستی استفاده کنیم و در کتاب «مکتب انقلاب اسلامی»، نوشته مقام معظم رهبری همواره بر محور معنویت تاکید شده زیرا انقلاب ما انقلاب معنوی است.

وی افزود: اگر جوانان ما برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) با آغوش باز به سمت شهادت می رود نتیجه همین توجه به معنویت است و امیدواریم خدای متعال حس و حال معنوی دینی به برکت زمان (عج) به ما عنایت بفرماید.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز بیان کرد: در هفته آینده روز دانشجو را در پیش داریم و از جوانان دانشجو توقع داریم که به عنوان چشم و چراغ ملت، حضور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را با ویژگی های حرکت دانشجویی در انقلاب اسلامی است ادامه دهند.

وی ادامه داد: نخستین ویژگی های حرکت دانشجویی در انقلاب اسلامی، ارزش گرا بودن این حرکت است و در اصل های پیش از پیروزی انقلاب شاهد وجود جریان های متفاوت در کشور بودیم که در دانشگاه ها حضور داشتند اما دل خیل عظیم دانشجویان، حرکت ارزشی اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: دانشجویان ما باید متناسب با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مطالبه گری از مسئولان در حوزه خاص همان مسئول داشته باشند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: جامعه دانشجویی ما باید تقسیم کار در انقلاب سالامی را شناسایی کند و از هر مسئولی در حوزه خودش مطالبه گری داشته باشد.

وی افزود: دانش مدار بودن باید در اولویت دانشجویان ما قرار داشته باشد و دانشجو باید عمیق مطالبه کند و برنامه ها را در حیطه تخصص و دانش خود جستجو کند که چرا در جامعه اجرا نشده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به تغییر مسئولیت در سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: مسائل حوزه تبلیغات اسلامی فارس، طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید مردمی شود و با محوریت مساجد به انجام برسد تا شاهد تحول در مسائل جامعه با محوریت مساجد باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در خصوص مذاکرات وین باید بگوییم ما که تخلفی نداریم و راهبرد اساسی برای حل مشکل کشور طبق بیانات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: با 16 کشور در دنیا مراودات اقتصادی داریم و این مراودات را تقویت خواهیم کرد و عضویت در پیمان شانگهای از نظر اقتصادی افتخار بزرگی برای کشور ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار