رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز از راه اندازی تاکسی ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با عنوان تاکسی زیارت در قالب ۵ ایستگاه اصلی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 02 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پیمان باباخانی ضمن اعلام آغاز فعالیت و ارائه خدمات ویژه به زائرین حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تحت عنوان تاکسی زیارت گفت: شهر شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت و بواسطه سبقه تاریخی، مذهبی، فرهنگی و همچنین وجود تعداد زیادی اماکن خاص و ویژه از منظر معماری ایرانی – اسلامی بعنوان یکی از مهمترین مراکز جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و گردشگری کشور دارد به نحوی که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران و زائران به این شهر سفر کرده و موجب رونق و توسعه مشاغل مختلف می‌شوند.

او افزود: حرم مطهر شاهچراغ (ع) بعنوان مهمترین هدف سفر مسافران و زائران از شهر‌های مختلف استان فارس و حتی شهر‌های مختلف کشور در حوزه مرکزی شهر شیراز جاذب سفر‌های شهری زیادی است و می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای جهت ایجاد سامانه حمل و نقل مسافر در این حوزه داشته باشیم.

باباخانی ادامه داد: در این راستا و پیرو تکلیف محوله از سوی شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به ساماندهی تاکسی ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با عنوان تاکسی زیارت در قالب ۵ ایستگاه اصلی و با بکار گیری ۱۰۰ دستگاه تاکسی برنامه ریزی و اقدام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور نظارت بر حسن انجام خدمات حمل و نقل زائرین، تمامی تاکسی‌ها، سرپناه‌های اختصاصی و تابلو‌های اعلام مسیر‌های گردشگری، زیارتی و همچنین تابلو‌های نرخ کرایه هر مسیر منقوش به آرم تاکسی زیارت شدند، به نحوی که کاملا قابل تشخیص نسبت به سایر ایستگاه‌ها و تاکسی‌های گردشی شهر هستند.

او یادآور شد که دستور العمل و آیین نامه بهره برداری از این سامانه و همچنین شرایط خودرو‌ها، رانندگان و نحوه مدیریت و برنامه ریزی‌های لازم جهت گسترده کردن سطح فعالیت این سامانه طی لایحه‌ای تنظیم و در شورای اسلامی شهر در حال بررسی و نهایتا تصویب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار