دکتر سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با بحران‌ها به ویژه کروناویروس، از آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ارایه خدمات درمانی خبر داد و افزود: ورود احتمالی سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی به کشور، وضعیت نگران کننده را ایجاد می‌کند که تنها راه مقابله با آن مشارکت عمومی با مجموعه سلامت است.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 01 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، اظهار کرد: سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی از سرعت بالای سرایت پذیری و بیماری زایی برخوردار است و ورود اُمیکرون به کشور و استان دور از انتظار نیست.

او با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با بحران‌ها به ویژه کروناویروس، از آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ارایه خدمات درمانی خبر داد و افزود: ورود احتمالی سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی به کشور، وضعیت نگران کننده را ایجاد می‌کند که تنها راه مقابله با آن مشارکت عمومی با مجموعه سلامت است.

دکتر حسینی با اشاره به تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در زمینه انجام سریع واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی جامعه در برابر این بحران، همکاری مردم می‌تواند مانند سد دفاعی محکمی از مواجهه با بحران‌های تازه پیشگیری کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تسریع در واکسیناسیون، در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر سویه‌های مختلف کروناویروس را در پیشگیری از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا و یا کاهش شدت بیماری موثر دانست.

او ادامه داد: در شرایطی که بیشتر افراد جامعه در برابر این بیماری واکسینه شده اند، آمار‌ها نشان می‌دهد پیامد‌های ناگوار کرونا بیشتر افرادی را درگیر کرده که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند.

دکتر حسینی، اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ را موجب جلوگیری از بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری دانست و گفت: در این شرایط لازم است همه افراد بالای ۱۲ سال برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹ مراجعه کرده و ضمن حفظ سلامت خود، در دستیابی به ایمنی عمومی در برابر این بیماری سهیم شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین خواستار همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد شد.

برچسب ها: کرونا ، سویه جدید ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار