کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در شرایط کنونی روزانه حدود ۸۰۰ کیلوگرم و ماهانه حدود ۲۰ تن قارچ تولید و به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 30 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: واحد تولیدی تولید قارچ دکمه‌ای با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع در ۹ سالن آغاز به کار کرد.
وی افزود: در شرایط کنونی روزانه حدود ۸۰۰ کیلوگرم و ماهانه حدود ۲۰ تن قارچ تولید و به بازار عرضه می‌شود.
همتی اظهار کرد: درصورت تامین اعتبار و رفع موانع تولید در این گلخانه سه سالن دیگر نیز راه اندازی و گلخانه به حداکثر ظرفیت خود معادل تولید ۴۰۰ تن قارچ در سال می‌رسد.
وی با بیان اینکه این واحد دارای سیستم اِسپان ران است، تصریح کرد: با وجود این قابلیت که برای اولین بار در شهرستان به کار گرفته می‌شود، علاوه بر افزایش عملکرد، دوره برداشت از ۴۵ روز به ۳۵ روز کاهش می‌یابد.
همتی اضافه کرد: در این واحد تولیدی برای ۲۰ نفر به صورت دائم اشتغالزایی شده است و با راه اندازی کامل این واحد برای حدود ۳۰ نفر اشتغال دائم ایجاد خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مرودشت با هفت واحد صنعتی تولید قارچ و ۳۴ واحد سنتی و خانگی و تولید ۲ هزار و ۴۰۰ تن در سال رتبه سوم تولید قارچ در استان فارس را داراست.
اسپان ران به معنی رشد ریسه یا میسیلیوم در کمپوست است که معمولاً بین ۱۴ تا ۱۷ روز طول می‌کشد که به منظور رشد عوامل محیطی باید کنترل شود.

برچسب ها: تولید ، قارچ ، سیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار