در بازدید مشترک بازرسان واحد نظارت بر درمان، بهداشت محیط و نظارت بر اماکن عمومی یک واحد مداخله گر در امور پزشکی در شهرستان مرودشت با دستور دادستان عمومی و انقلاب تعطیل شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 30 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: مداخله گران در امور پزشکی بدون داشتن علم و مدرک تحصیلی مرتبط اقدام به دخالت در امور پزشکی می‌کنند که این موضوع می‌تواند سبب به خطر افتادن سلامت همشهریان شود.
دکتر روح اله کریمی افزود: با توجه به این موضوع که سلامت جامعه اولویت اول شبکه بهداشت و درمان است با کسانی که در امور پزشکی مداخله کنند به عنوان تهدید علیه سلامت جامعه برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به این که هرگونه فعالیت و اشتغال در امور درمانی بدون داشتن مدرک معتبر یا مجوز از وزارت بهداشت جرم محسوب می‌شود افزود: این واحد مداخله گر در امور پزشکی اقدام به درمان سالک، کوچک کردن بینی، برداشتن خال و رفع افتادگی پلک با استفاده از کرم‌های خود ساخته، استفاده از روش‌های تزریقی و تجهیزات پزشکی بدون داشتن هیچ گونه مجوز از وزارت بهداشت می‌کرد.
دکتر کریمی اضافه کرد: این مرکز پس از پایش توسط بازرسان نظارت بر درمان و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت تعطیل شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز و افراد فاقد صلاحیت قانونی در امور درمانی به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار