حجت‌الاسلام موسوی با تاکید براینکه تمرکز ما بر واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در زمینه کشاورزی با مشکل کمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه هستیم، چاره‌ای جز توسعه صنعت نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 29 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری فارس در بازدیدکارخانه‌ی آلیاژ پردازش پارسه با بیان اینکه از اسفندماه ماه سال ۹۹ تا به اکنون ما شاهد رونق تولید قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده‌ایم، گفت: در منطقه ویژه اقتصادی کارخانه‌ها فعال هستند و زمین‌های واگذاری همه در حال ساخت و ساز هستند که تاکنون ۸۰۰ نفر از افراد با بیمه در اینجا مشغول به کار شده‌اند.

او افزود: با توجه به اظهارات مدیران این کارخانه اگر حمایت اندکی از این واحد تولیدی بشود کشور از واردات این نوع محصولات، بی نیاز و خودکفا خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر همه ما انرژی بگذاریم و از تولید حمایت کنیم، افزود: کمک کنیم تا مسائل دست و پاگیر اداری در جهت رفع موانع تولید انجام شود.

مقام عالی دستگاه قضا در استان فارس در رابطه فعالیت‌های دادگستری نسبت به تحقق شعار سال ۱۴۰۰، بیان داشت: در ماه‌های اخیر دستگاه قضا با فعالیت‌هایی که در کارگروه اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، نزدیک به ۵۰۰ واحد تولیدی را بررسی و مشکل ۵۶ واحد از آن‌ها که در معرض تعطیلی قرار داشتند را شناسایی و مانع‌زدایی کردند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید براینکه تمرکز ما بر واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در زمینه کشاورزی با مشکل کمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه هستیم، چاره‌ای جز توسعه صنعت نداریم.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در بخشی از این برنامه با تاکید بر مزیت تولید این کارخانه در راستای خودکفایی کشور از واردات محصولات، مطرح کرد: با توجه ظرفیت تولید این واحد صنعتی که در حال حاضر نسبت به تامین ۴۰ درصد نیاز کشور در زمینه محصول ترموکوپل وجود دارد و طرح و برنامه‌های توسعه آتی آن که در صورت تحقق، کشور را از واردات این محصول صنعتی بی‌نیاز خواهد کرد، ما قطعا از این کارخانه در قالب تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات ویژه، حمایت خواهیم کرد.

حمیدرضا ایزدی ضمن بازدید از مراحل تولید این کارخانه در رابطه با ظرفیت اشتغال موجود در مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه، گفت: این کارخانه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در دو شیفت کاری با اشتغال بالغ بر ۳۰ نفر فعالیت دارد که با تکمیل زنجیره تولید و اجرای طرح توسعه آن به صورت کامل از واردات خودکفا خواهیم شد.

در آئین افتتاحیه یک واحد تولیدی با حضور رئیس‌کل دادگستری فارس، دادستان مرکز استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل امور اقتصادی، مدیرکل بازرسی استان، معاون اقشار سپاه فجر فارس، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و هیات همراه از مراحل مختلف تولید مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه بازدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار