فرماندار خرامه تاکید کرد: سالانه بیش از هزار تن قارچ در این شهرستان تولید می‌شود و خرامه قطب تولید قارچ در جنوب کشور است اما مشکل اساسی که در این شهرستان وجود دارد عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدرضا ابراهیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ساختمان فرمانداری خرامه یکی از مشکلاتی بود که این فرمانداری با آن مواجه بود از این رو در اولین گام‌ها نسبت به جذب اعتبارات در خصوص ساخت ساختمان جدید فرمانداری شهرستان خرامه اقدام شد.

وی ادامه داد: راه سازی آب در شهرستان نیز از جمله مشکلاتی بود که وجود داشت و سعی شد آب رهاشده از سد دوردزن به صورت عادلانه در میان کشاورزان تقسیم شود این در حالی است که به علت توانمندی‌های که این شهرستان در حوزه کشاورزی داشته طی فصول گرم سال شاهد آتش سوزی‌های متعدد بودیم که با تدابیر اتخاذ شده نسبت به کنترل آتش سوزی اقدام شد.

ابراهیمی در خصوص مشکلات شهرستان خرامه بیان کرد: یکی از اصلیترین مشکلاتی که این شهرستان دارد موضوع آب است و سعی شده تا خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه اجرایی شود و این طرح تاکنون ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات لوله گذاری در این طرح نیز در حال انجام است.

به گفته فرماندار خرامه بر اساس نظر کارشناسان زمین شناسی سد سیوند و ملاصدرا موجب شده تا خشکسالی و شوری چاه‌های آب در این شهرستان به وفور دیده شود.

او با اشاره به اینکه اقتصاد مردم شهرستان خرامه بر پایه کشاورزی است تاکید کرد: کمبود آب در این شهرستان می‌تواند آینده شهرستان خرامه را تهدید می‌کند از این رو طرح‌های انتقال آب و طرح‌های صنعتی در شهرستان خرامه حائز اهمیت است.

فرماندار خرامه تاکید کرد: سالانه بیش از هزار تن قارچ در این شهرستان تولید می‌شود و خرامه قطب تولید قارچ در جنوب کشور است اما مشکل اساسی که در این شهرستان وجود دارد عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه فولاد در شهرستان خرامه احداث شده باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه زیرشاخه‌های فولاد در این شهرستان ایجاد شود تا بتوان با استفاده از چرخه فولاد زمینه اشتغال زایی برای نیروهای انسانی بومی این کارخانه فراهم شود.

فرماندار خرامه معتقد است: با توجه به کمبود آب در شهرستان، خرامه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این شهرستان صنعتی شود تا مشکلات احتمالی در حوزه اشتغال خرامه برطرف شود این در حالی است که طرح انتقال کارخانه سیمان فارس به شهرستان خرامه نیز مدنظر است و مشکلات این بخش نظیر خوراک کارخانه‌ها و تأمین برق کارخانه سیمان نیز با دستور استاندار فارس در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال کارخانه سیمان فارس به شهرستان خرامه نیاز است و این کارخانه سالانه یک میلیون تن سیمان تولید داشته و به صورت مستقیم برای ٢۵٠ نفر اشتغال زایی کرده است.

ابراهیمی در ادامه این نشست خبری بیان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته بعد از گذشت یکسال شهرداری معزآباد جابری از توابع بخش مرکزی این شهرستان با حضور جمعی از مقامات شهرستانی نظیر نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار