مدیر اداره اوقاف ناحیه سه شهرستان شیراز گفت: استان فارس با داشتن ۱۴۰۷ امامزاده و بیش از ۱۰ بقعه متبرکه توان بالایی در جذب گردشگر مذهبی و فرهنگی دارد که مغفول مانده است .
کد خبر: ۱۰۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: حجت‌ الاسلام سید میثم حسینی، مدیر اداره اوقاف ناحیه سه شهرستان شیراز اظهار داشت: یکی از ابزارهای موثر ما استفاده از صنعت گردشگری و توریسم برای صدور اسلام و انقلاب از ایران به سایر نقاط جهان است .

وی ادامه داد: در استان فارس با پتانسیل بالا در زمینه گردشگری مذهبی و فرهنگی، با گستره پهناوری از امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه که سرآمد آن سومین حرم اهل بیت (ع) است، سر و کار داریم که می تواند جایگاه ویژه و مهمی در حوزه گردشگری مذهبی داشته باشد که متاسفانه چندان توجهی به آن نشده است .

به گفته مدیر اداره اوقاف ناحیه سه شهرستان شیراز، استان فارس با دارا بودن 1407 امامزاده و بیش از 10 بقعه متبرکه توان بالایی در جذب گردشگر مذهبی و فرهنگی دارد که نیازمند کار، تبلیغ و معرفی به جهان می باشد تا این غنای فرهنگی در کنار سایر جاذبه های گردشگری قرار گرفته و بهره آن نصیب اقشار مختلف گردد .

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف اقدامات چشمگیری را در راستای توسعه گردشگری مذهبی انجام داده است، بیان کرد: داعش درحال تغییر طرز تفکر اروپایی ها نسبت به فرهنگ و نوع زندگی مسلمانان به خصوص ایرانیان است که حضور مسافرانی که تحت تاثیر این قشر بودند به ایران، طی سال های اخیر و البته در دوران قبل از کرونا باعث شد تا آنان متوجه تمدن اسلامی ایرانی شوند.

حسینی تاکید کرد: تصوراتی که داعش از ایرانیان در ذهن افراد کاشته پاک نخواهد شد مگر اینکه در زمینه گردشگری مذهبی درست عمل کنیم.

 

وی به اقدامات امور بین الملل و گردشگری حرم مطهر علی بن حمزه اشاره و اضافه کرد: استقبال از زائران زن خارجی در روز زن در مبادی حرم که نشان دهنده ارزشمند بودن زن درجهان اسلام است و همچنین تببین و تبلغ اصول اسلامی به توریست ها، از اقدامات موثریست که هزینه ای هم به همراه ندارد، حال آنکه گاهی اوقات حاضریم حتی با صرف هزینه های کلان فرهنگ خود را به جهان بشناسانیم.

حسینی تاکید کرد: حضور توریست های خارجی به خصوص غربی‌ها یکی از مهمترین مولفه های ترویج اسلام از طریق گردشگری است که به باید در قالب یک پکیج کامل از برنامه مذهبی از آن استفاده کرد.

این مقام مسئول در استان فارس افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه، پتانسیل و تجربیات خوبی را در زمینه گردشگری مذهبی دارد که می تواند به رونق گردشگری کمک کند.

مدیر اداره اوقاف ناحیه سه شیراز، گفت: طی سال های اخیر توانستیم رنکینگ گردشگری شاهچراغ(ع) را به رنکینگ حافظیه و مسجد نصیرالملک نزدیک کنیم که دستاورد بزرگی است.

حسینی با بیان اینکه هیچ کجای کشور به اندازه فارس و شیراز در زمینه توسعه و ترویج گردشگری مذهبی فعالیت نکرده است، از مدیران استانی درخواست کرد که هر فرد در جایگاه خود به ارتقای این صنعت فرهنگی کمک کند.

این مقام مسئول به ایجاد اشتغال از طریق گردشگری اشاره و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های بافت های ارزشمند تاریخی بعنوان مهمانسرا و رستوران یا اماکن مربوط به حرم به جای تخریب آن ها کار شایسته و کمک کنده ای به گردشگری مذهبی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار