آیت الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در بعضی موارد حقوق برخی مدیران دولتی چند برابر حق واقعی آنها تعیین می شود که نباید اینگونه باشد و باید با تفکری بسیجی در مدیریت جامعه اسلامی این مساله را حل کرد که این حال و روحیه را در رئیس جمهوری شاهد هستیم و باید بعضی مدیران میانی نیز برکنار شده و یا اینکه نشان دهند که می توانند با تفکری بسیجی همراه شده و در نهایت نگاه رهبری برای توزیع عادلانه ثروت پیاده سازی شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ادبیات روشنفکری کشور ما با غیب بیگانه است، گفت: اینگونه ادبیات مردود است.

وی با تاکید بر اینکه ظاهر و باطن باید باهم دیده شود اظهار داشت: بعضی که قلم به دستشان است باید توجه داشته باشند که تحلیل مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه هم نباید تحلیلی بیگانه با عالم غیب باشد.

امام جمعه شیراز گفت: کسی که قلم به دست می‌گیرد و تحلیل می کند اگر موضوع متافیزیک و غیب را نبیند تحلیل درستی ارایه نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید با توجه به اینکه انسان بنده خداست مسائل و مشکلات پیرامون زندگی بشری را تحلیل کرد و در این راستا هم باید ظاهر حیات دنیایی را بررسی کنیم و از آن گزارش دهیم اما این موضوع کافی نیست گرچه امری لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: هرگز دنبال این نیستم که یک تحلیل صرفا درویشی را به جای بررسی معقول موضوعات جا بیاندازم اما معتقدم که هم ظاهر عالم و هم ارتباط ظاهر عالم با باطن را باید ببینیم.

وی با بیان اینکه باید ارتباط با عالم غیب را داشته باشیم و جنبه معنویت عالم را نیز مورد توجه قرار دهیم،افزود: دعوای که بر سر موضوع آب بوجود آمده بخاطر خشکسالی است که کارشناسان می آیند در این رابطه تحلیل معقول و فیزیکی ارایه می دهند و ما متوجه می‌شویم در پی رفتارهای بشری ازجمله نابودی طبیعت،منابع طبیعی و ... اینگونه رخدادها ایجاد می‌شود.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در تحلیل‌ها موضوعات متافیزیکی مورد توجه قرار نمی‌گیرد،ادامه داد: آیا رانت خواری ها و ربا خواری در بروز اینگونه رخدادهای طبیعی و خشکسالی بی اثر است؟

وی ادامه داد: آیا اختلاس های هزاران میلیاردی در بروز اینگونه رخدادهای طبیعی موثر نیست؟

امام جمعه شیراز تاکید کرد: جنبه فیزیک این عالم و جنبه متافیزیک جهان باید بررسی شود که چطور در زندگی انسان اثر می گذارد.

بسیج برای کمک به مردم تشکیل شد

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود به هفته گرامیداشت بسیج اشاره کرد و گفت: از زمانیکه امام خمینی(ره) بسیج را پایه‌گذاری کردند تا امروز برکات این شجره طیبه را مردم در مسائل نظامی، فرهنگی، اجتماعی و ... دیده اند و امیدواریم روز به روز نیز این تفکر گسترش یابد.

وی با بیان اینکه بسیج می تواند راه حلی برای بسیاری از مشکلات جامعه ارائه کند،افزود: از نظر جهان بینی ما دنیا عالم زحمت است،پولدارترین ها و پرامکانات ترین ها هم باید به نحوی متحمل زحمت و رنج شوند.

آیت الله دژکام عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا مدعی است که قدرتمندترین فرد در جهان است اما او نیز طی هفته های اخیر دچار بیماری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت زیرا دنیا با بلا پیچیده شده است.

وی ادامه داد: دنیا به کسی وفا نکرده است و در این عالم کمک کردن اصلی ترین مولفه روحیه بسیجی است زیرا بسیج برای کمک کردن به ملت ایران تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس روحیه بسیجی را روحیه علویون، فاطمیون و حسینیون دانست که برای رفع مشکلات جامعه کمک می‌کنند و افزود: بحران آب مساله مهمی است که باید با روحیه بسیجی و جهادی حل شود.

شیخ بهائی ۴ قرن تقسیم آب زاینده رود را عادلانه انجام داد

وی توضیح داد: زاینده رودی که اکنون بر سر آب آن بحث و دعوا است حدود ۴۰۰ سال پیش شیخ بهائی آب آن را بصورت عادلانه تقسیم کرد بنحوی که ۴۰۰ سال تقسیم آب عادلانه شیخ بهائی اثربخش بوده است و همه از این سرمنشاء آبی بهرمند شده اند.

امام جمعه شیراز گفت: اکنون که موضوع کم آبی با وجود انتقال آب زاینده رود به مناطق دیگر و ایجاد خط لوله و ... ایجاد شده باید مجددا توزیع عادلانه این آب توسط یک فرد عادل حوزوی-دانشگاهی انجام و همین آبی که موجود است باید بصورت عادلانه توزیع شود.

وی اعلام کرد: بسیج باید وارد این موضوع شده و باید با اقدامی جهادی فکری برای این مساله شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در راستای اقتدار بین المللی نیز گفت: قرار است که مذاکره جدید هسته‌ای با غرب انجام شود و باید همه ملت ایران به همراه بسیج، اقتدار خود را نشان دهند تا حق خود را در عرصه بین‌المللی بستانند.

وی ادامه داد: دیپلماسی را نمی توان بدون قدرت در میدان پیش برد که قدرت در میدان باید توسط بسیج پیگیری شود.

وی اضافه کرد: موضوع اقتدار داخلی کشور نیز به معیشت و اشتغال مردم گره خورده است و اگر این موضوع حل شود دیگر مشکلی وجود ندارد و رهبری همیشه فرموده اند این مشکل با کار جهادی و بسیجی حل می شود.

نجومی بگیران دولتی برکنار شوند

آیت الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در بعضی موارد حقوق برخی مدیران دولتی چند برابر حق واقعی آنها تعیین می شود که نباید اینگونه باشد و باید با تفکری بسیجی در مدیریت جامعه اسلامی این مساله را حل کرد که این حال و روحیه را در رئیس جمهوری شاهد هستیم و باید بعضی مدیران میانی نیز برکنار شده و یا اینکه نشان دهند که می توانند با تفکری بسیجی همراه شده و در نهایت نگاه رهبری برای توزیع عادلانه ثروت پیاده سازی شود.

امام جمعه شیراز در خاتمه گفت: بسیج نهادی است که باید در ابعاد مختلف خصوصا با کمک بسیج دانشگاهیان و حوزویان ورود پیدا کرده و با مدیریت قوی نتایج مطلوبی را محقق کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار