حرم مطهر شاهچراغ(ع) در گرامیداشت هفته بسیج ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده که از روز پنجشنبه شروع شده و تا جمعه ۵ آذرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲ 22 November 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: از 5 آذرماه 58 که بسیج به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت تاکنون بیش از 40 سال می‌گذرد. این نهاد مقدس پس از فرمان امام در دی ماه 59 با تصویب مجلس به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

از آن زمان تاکنون بسیج منشا خدمات بسیاری بوده که همگان بر آن اذعان دارند، از شرکت در دفاع مقدس گرفته تا سازندگی و رفع محرومیت و این روزها نیز مقابله با کرونا در قالب کارهای مختلف در همه این امور بسیج منشا خیر و خدمت بوده است.

از 29 آبان ماه تا 5 آذرماه هر ساله به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده که در همین راستا نیز در دستگاه‌های مختلف و نواحی برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

 

حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز در همین راستا ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده که از روز پنجشنبه شروع شده و تا جمعه 5 آذرماه ادامه دارد. بر این اساس روز پنجشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا دعای کمیل با نوای امیرحسین راستی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

در ادامه روز جمعه که به نام بسیج نیز در تقویم نامگذاری شده دعای ندبه با نوای حاج کاظم محمدی برگزار می‌شود که این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی فارس پخش می‌شود.

همچنین در شامگاه روز جمعه همزمان با نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر به سخنرانی می‌پردازد و زیارت آل یاسین توسط حمیدرضا یزدانی قرائت می‌شود.

بر این اساس و به گزارش تسنیم در هفته بسیج در سطح نواحی 41گانه و اقشار سپاه 11هزار و 532 عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود که 2 هزار و 353 عنوان برنامه در سطح شهرستان شیراز برنامه‌ریزی شده همچنین اقشار 22گانه بسیج نیز 130 برنامه در این هفته برگزار می‌کنند.

تجمع بزرگ بسیجیان نیز در سالروز بسیج همزمان با سراسر کشور در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که به صورت ارتباط تصویری زنده با تهران است و در سراسر استان این برنامه اجرا خواهد شد.

برچسب ها: برنامه ، بسیج ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار