رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه همچنان درصد ابتلا افراد به كرونا در این شهرستان بالا است، افزود: ۴۰ درصد نمونه های كرونا در شهرستان جهرم مثبت می شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 21 November 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۳۰ آبان) با اشاره به اینکه در يک هفته گذشته آمار بستری بيماران در بيمارستان پيمانيه به طور ميانگين روندی نزولی داشته است، گفت: این امر سبب تغییر وضعيت جهرم از قرمز به نارنجی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه همچنان درصد ابتلا افراد به كرونا در این شهرستان بالا است، افزود: ۴۰ درصد نمونه های كرونا در شهرستان جهرم مثبت می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه رنگ بندی وضعيت جهرم تنها بستگی به رفتار مردم دارد، عنوان کرد: ممكن است با رعايت پروتكل های بهداشتی و واكسينه شدن افراد، وضعيت جهرم در هفته های آينده به رنگ زرد در آيد اما بی توجهی به شيوه نامه های بهداشتی و عدم دريافت واكسن قطعا رنگ بندی شهرستان را به سمت قرمز می برد.

 

رحمانیان استفاده از ماسک و شرکت نکردن در اجتماعات را ۲عامل مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: این روزها در بيمارستان شاهد بستری بيماران جوانی هستيم كه با درگيری بالای ريوی مراجعه کرده اند که یا سابقه واکسیناسیون ندارند و یا فقط یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز هم علت اصلی فوت سالمندان جهرمی مبتلا به کرونا، عدم مراجعه زودهنگام آنها به بيمارستان است، اظهار کرد: بیشتر فوتی ها در روزهای اخیر، ۲ دز واکسن را دریافت نکرده بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۰ سالی كه چهار ماه از دز دوم واكسنشان (سینوفارم و برکت) می گذرد حتما برای دريافت دز بوستر يا ياداور به مراكز واكسيناسيون در جهرم مراجعه کنند، گفت: در حال حاضر فقط ۶۲ درصد افراد در جهرم هر ۲ دز واكسن را دريافت كرده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه واكسيناسيون در گروه سنی سالمند باعث می شود كه سطح ايمنی شان در برابر بيماری ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر شود، تصریح کرد: با بيماران سالمند واكسن زده ای در بيمارستان مواجه بوده ايم كه روند درمانشان سريع تر از سالمندانی بود كه سابقه هيچ گونه واكسيناسيون نداشتند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار