شهردار شیراز، از آمادگی این کلانشهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارش برف و باران در قالب اجرای یک مانور در همه مناطق شیراز با ۵۲ سناریو و به منظور سنجش میزان آمادگی حوزه‌های مختلف شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 12 November 2021

تابناک فارس  به نقل از ایسنا: سید احسان اصنافی در حاشیه اجرای مانور آمادگی مدیریت بحران و مواجهه با برف و باران، آمادگی نیروهای شهرداری را در این مانور مناسب ارزیابی کرد و افزود: با اعلام آبگرفتگی گورآب‌ها و سرازیر شدن سیلاب به سمت مناطق مسکونی در مانوری که در منطقه دست خضر اجرا شد، شاهد حضور به موقع نیروهای حوزه‌های مختلف همچون پسماند، اتوبوس برای تخلیه ساکنین، آتش‌نشانی برای آواربرداری، زنده یابی، پمپهای تخلیه آب و ... بودیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، او در خصوص علت انتخاب منطقه دست خضر به عنوان یکی از نقاط اجرای مانور گفت: در فروردین ۹۸ در این منطقه که در شرق شیراز واقع شده است، آبگرفتگی و سیلاب شدیدی رخ داد و به همین علت چندین گورآب در این محدوده احداث شد تا از حوادث بعدی جلوگیری کند، در این راستا این محدوده به عنوان یکی از نقاط اجرای مانور انتخاب شد.

شهردار شیراز در خصوص گورآب‌های احداث شده در منطقه دست خضر گفت: مطالعات حجم آب و سیلاب را آب منطقه‌ای انجام داده و ۲۷ گورآب در شمال بولوار نصر شرقی احداث شده که آب را با لوله به سمت رودخانه خشک هدایت می‌کنند.

او همچنین در خصوص چگونگی وضعیت ساخت و سازهای پایین دست رودخانه خشک هنگام وقوع بارندگی و سیلاب عنوان کرد: در این مناطق کف منازل مسکونی در بعضی موارد از کف رودخانه خشک نیز پایین تر است. در سالیان گذشته سیل بندی در آن محدوده احداث شده و وضعیت این سیل بند هم اکنون در حال بررسی و احیا است.

شهردار شیراز ادامه داد: اکثر ساخت و سازهای این منطقه خلاف است اما امکان جمع آوری آنها وجود ندارد و باید زیرساختها همچون سیل بند و کانالهای زیرسطحی تقویت شود. همچنین شهرداری منطقه هفت شیراز دیواره‌های پایین دست رودخانه خشک را تقویت کرده است.

اصنافی در خصوص لوله گذاریهای دروازه قرآن گفت: در محدوده دروازه قرآن کانال اصلی برقرار و یک کیلومتر از دو کانال کمکی اجرا شده است. طول کانال کمکی دو و نیم کیلومتر است که به دلیل تداخل با تقاطع هفت‌تنان - چهل مقام و تاسیسات سنگین شهری ادامه ساخت آن با تاخیر روبرو شده است.

او افزود: دستگاه‌های خدمات رسان در مجموعه شهرداری برای مواجهه با بحران و حوادث با یکدیگر هماهنگ هستند و می‌طلبد که مدیریت بحران استان فارس و شهرستان شیراز نیز هماهنگ باشند.

شهردار شیراز اضافه کرد: امیدواریم در بارندگی‌های پیش رو شاهد حادثه‌ای نباشیم و چنانچه حادثه‌ای رخ داد نیز فرزندان این شهر آمادگی مواجهه با آن را دارند.

براساس این گزارش، مانور آمادگی مدیریت بحران و عملیات زمستانی (برف و باران) توسط معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق ۱۱ گانه، سازمان‌ها و اداره‌های تابعه شهرداری و سنجش میزان آمادگی حوزه‌های مختلف در مواجهه با بحران با حضور شهردار شیراز، قائم مقام، سرپرست معاونت خدمات شهری و جمعی از مدیران شهری و کارکنان شهرداری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار