آمارهای ۶ ماهه از شمار مصدومان و فوت شدگان حوادث مختلف نشان می‌دهد که استان فارس در رخ‌دادهایی نظیر تصادفات، غرق شدگی و سوختگی، چهارمین استان است.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 10 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: بررسی آمارهای ۶ ماه اول امسال که از سوی پزشکی قانونی استان فارس منتشر شده، نشان می‌دهد که این استان در وقوع حوادث مختلف، بین ۶ استان اول کشور قرار دارد و در تصادف، غرق‌شدگی و سوختگی، جزو چهار استان اول کشور است.

براساس این آمار، تعداد مصدومان حوادث رانندگی درون و برونشهری طی ۶ ماه اول امسال در استان فارس ۱۰ هزار و ۸۹۴ نفر، شامل ۲۸۵۳ زن و ۸۰۴۱ مرد بوده است.

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین تعداد مصدومان حوادث رانندگی مربوط به تصادف‌های برونشهری بوده و مقایسه آمارها نشان از افزایش این آمار در ایام تعطیلات، یعنی فروردین و شهریور دارد.

افزایش آمارها در ماه‌های یاد شده به ویژه در تصادفات برونشهری، مشخص می‌کند که علیرغم کاهش میزان سفر به دلیل شیوع کروناویروس، اما امسال در ماه‌های فروردین و شهریور، شاهد افزایش سفر بوده‌ایم.

در آمارهای اعلامی پزشکی قانونی، استان تهران با حدود ۱۸ هزار، خراسان رضوی با بیش از ۱۴ هزار و اصفهان با بیش از ۱۲ هزار مصدوم حوادث رانندگی، بالاتر از استان فارس قرار دارند.

به گزارش ایسنا، آمار متوفیان غرق‌شدگی در ۶ ماهه اول امسال نیز حاکی از قرار گرفتن فارس در رده چهارم و بعد از استان‌های مازندران، خوزستان و گیلان است.

برابر این آمار، تعداد غرق شدگان در مازندران ۱۲۲ نفر، در خوزستان ۷۹ نفر و در گیلان ۶۴ نفر بوده که مشخصا تعداد مردها در این آمار، بیشتر از زنان است.

از طرفی آمارها نشان می‌دهد که تعداد موارد غرق شدگی در همه استان‌ها، طی ماه‌های گرم سال، خصوصا در تیرماه، افزایش داشته است.

دیگر شاخص آماری ذکر شده از سوی پزشکی قانونی، موارد سوختگی است که استان فارس در این نوع از حوادث نیز بعد از تهران، خوزستان و اصفهان، رتبه چهارم را دارد.

برابر این آمارها، تهران با ۱۶۷ مورد، خوزستان با ۱۱۸ مورد و اصفهان با ۹۹ مورد، بالاتر از استان فارس با ۹۱ مورد سوختگی قرار گرفته‌اند.

در آمارهای اعلامی پزشکی قانونی، مسمومیت با گاز، معاینات انجام شده در مورد نزاع، نیز وجود دارد که در این دو شاخص، استان فارس جزو ۱۰ استان بالایی جدول قرار دارد.

براساس آمارها، در ۶ ماه نخست امسال ۹ مورد فوت براثر مسمومیت با گاز در فارس حادث شده حال آنکه این عدد برای استان تهران، ۴۱ مورد، آذربایجانشرقی ۱۵ مورد، خراسان رضوی ۱۵ مورد، اصفهان ۱۵ مورد، مرکزی ۱۱ مورد و کرمانشاه ۱۰ مورد بوده است.

در خصوص آمار نزاع نیز، اعداد مربوط به معاینه‌های انجام شده به تفکیک زن و مرد، از سوی پزشکی قانونی قید شده که در همه استان‌ها تعداد مردان بیشتر از زنان است.

در این آمار، تعداد افراد معاینه شده توسط پزشکی قانونی استان فارس ۱۶ هزار و ۵۰۹ نفر بوده‌اند که این تعداد ۵۷۳۱ زن و ۱۰۷۷۸ مرد را شامل می‌شده است.

به گزارش ایسنا، آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی نشان می‌دهد که آمار معاینات مربوط به نزاع، استان تهران با ۵۱ هزار و ۱۲۰ مورد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن، خراسان رضوی با بیش از ۳۰ هزار مورد، آذربایجانشرقی با بیش از ۲۴ هزار مورد، اصفهان با حدود ۲۳ هزار مورد، آذربایجان غربی با حدود ۱۶ هزار مورد و البرز با بیش از ۱۳ هزار مورد، بیشترین آمار را از آن خود کرده‌اند.

برچسب ها: فارس ، تصادف ، سوختگی ، غرق شدگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار