رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با تلاش مامورین این پلیس دو نفر از کلاهبرداران اسکیمری که از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال سرقت کرده بودند روانه زندان شدند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 02 November 2021

تابناک فارس به نقل از پلیس فتا: سرهنگ "حشمت سلیمانی " رئیس پلیس فتا استان فارس در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه خانمی جوان و وصـول يک فقـره مـرجـوعه قضـايـي به پلیس فتا شهرستان کازرون، مبـنـي بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ 500 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با شروع تحقیقات، شاکی اظهار داشت که در شرایطی که کارت ‌بانکی وی در اختیارش می‌باشد و خرید اینترنتی هم انجام نمی‌دهد، مبالغی از حسابش به‌ صورت غیرمجاز سرقت شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند مالباخته چندی پیش از مغازه پوشاک فروشی در شهرستان کازرون، اقدام به خرید کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی و سپس با زیر نظر قرار دادن او مشخص شد که نامبرده به همراه یک نفر از همدستانش در مغازه پوشاک فروشی از کارت‌های بانکی خریداران کپی و در نهایت از حساب آنها برداشت های غیر مجاز انجام می دادند.

سرهنگ "سلیمانی " بیان داشت: در ادامه با اقدامات فني و اطلاعاتي انجام شده و با هماهنگي مقام قضايي، متهمین جلب و تجهيزات رايانه اي و مخابراتي آنها و همچنین ادوات جرم شامل يک لپ تاپ و يک دستگاه اسکيمر و تعداد 14 کارت خام بانکي جمع آوري شد.

رئیس پلیس فتا فارس به شهروندان توصیه کرد: با توجه به افزایش سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، شهروندان انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مقام سایبری گفت: شهروندان جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس 096380 مرکز فوريت‌هاي سايبری پليس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشاني www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار