روابط عمومی جهاد کشاورزی گراش پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول حسن مرادی اعلام کرد که عملیات برداشت تا واسط آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 28 October 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گراش پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول حسن مرادی اعلام کرد که عملیات برداشت تا واسط آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود خوراک دام، سطح زیر کشت ذرت علوفه ای شهرستان در سال جاری بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

او گفت: برداشت این محصول نقش موثری در تامین نهاده های دامی شهرستان دارد و حدود ۴۰درصد آن مصرف داخلی دارد و مازاد بر نیاز دامداران شهرستان نیز به استان های همجوار ارسال می شود.

این مقام مسئول در خصوص مزایای نگهداری علوفه به شیوه سیلاژ کردن نیز گفت: در این روش علاوه برافزایش ارزش غذایی علوفه، امکان نگهداری طولانی مدت آن نیز فراهم می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش تصریح کرد: به همین منظور یک دوره آموزشی با موضوع نحوه‌ی سیلاژ و نگهداری علوفه نیز برای دامداران شهرستان برگزار شده است.

سیلاژ یا (سیلو کردن) از تخمیر ساقه و برگ علوفه‌هایی همچون ذرت، جو یا دیگر اضافه‌های مزرعه فرآوری می‌شود که خوراکی مناسبی برای دام می‌باشد. با کمک تخمیر علوفه به مدت طولانی تری نگهداری شده و حاوی مواد سودمند انرژی زا برای تقویت دام است.

به گفته مرادی شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار