معاون علوم پزشکی شیراز گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان از چند روز گذشته آغاز شده و برای گروه های هدف نیز از فردا در فارس آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 27 October 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام تازه‌ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۴۰ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۴۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۳ هزار و ۷۳۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۱۴ هزار و ۶۹۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۵۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۳ هزار و ۲۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۵۹ هزار و ۷۷۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با بیان اینکه ۲۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم اکنون هزار و ۶۴۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هزار و ۴۲۴ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز منتخب شانزده ساعته استان تحت درمان و مداوا قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۳۲ دُز رسیده است، اعلام کرد: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۴۶ هزار و ۹۵۸ دوز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان‌ها، به مردم استان تزریق کرده‌اند و تاکنون دو میلیون و ۹۴۹ هزار و ۸۴۷ دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۸۵ دوز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و ۷۸ و دو دهم درصد حداقل یک دوز واکسن و معادل ۵۳ و هشت دهم درصد نیز علاوه بر دوز اول، دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.

دکتر همتی با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در فارس برای گروه‌های هدف، گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کارکنان حوزه‌های بهداشت و درمان از چند روز گذشته آغاز شده و تزریق دوز سوم برای سایر گروه‌های هدف و افراد با ریسک بالا شامل افراد کم توان ذهنی و جسمی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی که در مراکز و آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند و افراد با ضعف ایمنی مانند بیماران خاص و مبتلا به سرطان و بیماران پیوند اعضا نیز با هماهنگی سازمان‌های مربوطه از فردا بر اساس اولویت‌های تعیین شده، انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار