متاسفانه این ذرت ها روانه بازار شده و سلامت مردم را به طرق مختلف تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 26 October 2021

تابناک فارس به نقل ازتسنیم: حکایت این روزهای محلات حاشیه‌ای شیراز، حکایت رنج و درد و غصه است. مردمانی که اغلب به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیستند و گاه مجبور می‌شوند برای تامین نیاز و معیشت دست به اقداماتی بزنند که بازی با سلامت و روان دیگر همشهریان است.

سخن از آبیاری مزارع با فاضلاب انسانی و غیر انسانی است که به دلیل اینکه بخشی از پساب تصفیه خانه شیراز برای صنایع و کارخانه‌جات برده می‌شود آبی برای آبیاری مزارع وجود ندارد در نتیجه از فاضلاب خام رها شده توسط آبفای شیراز برای مزارع ذرت در مناطقی مانند گردخون استفاده می‌شود.

 

ماجرا به این شرح است که تصفیه خانه شماره یک شیراز تنها بخشی از پساب را برای مزارع رها می‌کند و مابقی را برای کارخانه فولاد ارسال می‌کند علاوه بر آن بخشی از فاضلاب نیز به صورت رها و بدون هیچ سرپوشی یا کانالی برای هدایت، مقابل تصفیه خانه وجود دارد که در کانال‌های زهکشی به سمت مزارع و مناطق مسکونی می‌رود.

کشاورزان نیز با لوله کشی از این فاضلاب برای آبیاری مزارع به ویژه ذرت استفاده کرده که به تایید متولیان بهداشت منطقه نه تنها سرشار از انگل و میکروب است بلکه ذرت تهیه شده نیز حاوی مقادیر زیادی سرب است.

متاسفانه این ذرت ها روانه بازار شده و سلامت مردم را به طرق مختلف تهدید می‌کند.

برچسب ها: ذرت ، آبیاری ، فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار