کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: سیاره عطارد دوشنبه -۳ آبان‌ماه- به بزرگ‌ترین زاویه جدایی خود از خورشید خواهد رسید و با قدر منفی ۰.۶ در آسمان کاملا درخشان است.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 25 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی فرد اظهار کرد: سیاره عطارد دوشنبه _سوم آبان‌ماه_ در بیشترین کشیدگی غربی قرار خواهد گرفت، این سیاره صبح دوشنبه به بزرگ‌ترین زاویه جدایی خود از خورشید خواهد رسید و با قدر منفی ۰.۶ در آسمان کاملاً درخشان است، ولی از موقعیت رصدخانه لارستان این سیاره ساعت ۰۴:۳۷ طلوع می‌کند و تا زمان طلوع خورشید به ارتفاع ۱۸ درجه بالاتر از افق می‌رسد و ساعت ۱۶:۲۸ نیز غروب می‌کند.

وی افزود: زاویه کشیدگی، زاویه میان سیاره و خورشید است که زمین به عنوان نقطه مرجع در نظر گرفته می‌شود. بیشترین کشیدگی یک سیاره زمانی رخ می‌دهد که در مسیر مدار خود به دور خورشید مماس با ناظر زمینی باشد. عطارد کوچک‌ترین و داخلی‌ترین سیاره منظومه شمسی است که مدار آن بسیار به خورشید نزدیک است؛ بنابراین همیشه نزدیک به خورشید قرار دارد و رصد آن اکثر مواقع دشوار است، مگر زمانی که به بیشترین کشیدگی زاویه‌ای از خورشید برسد. برای رصد فقط دقایقی قبل از طلوع خورشید فرصت است، که البته باید افقی باز در سمت جنوب شرقی وجود داشته باشد.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار