سهراب عاشوری با بیان اینکه واحدهای مذکور فعالیت خود را پس از برداشت پسته و از نیمه شهریورماه آغاز کردند، گفت: با فرآوری 12 هزار تن پسته تَر، 4000 تن پسته خشک تولید شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 23 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: سهراب عاشوری با بیان اینکه واحدهای مذکور فعالیت خود را پس از برداشت پسته و از نیمه شهریورماه آغاز کردند، گفت: با فرآوری 12 هزار تن پسته تَر، 4000 تن پسته خشک تولید شد.

به گفته وی؛ فرآوری پسته در سال جاری اشتغال فصلی برای 1460 نفر ایجاد کرد.

عاشوری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول پسته در این شهرستان 5842 هکتار است، افزود: از این میزان 4202 هکتار مثمر و 1621 هکتار غیر مثمر می باشد.

وی با اشاره به فعالیت 14 ترمینال ضبط پسته فعال در شهرستان، اظهار کرد: سه جواز تأسیس جدید در این حوزه با ظرفیت 1500 تن و اشتغالزایی 38 نفر صادر شده است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی راه اندازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان تاکید کرد: با توجه به حجم پسته تولیدی در این شهرستان، ظرفیت راه اندازی واحدهای بسته بندی پسته، فرآوری پسته و ضایعات پسته در شهرستان نیز وجود دارد و این مدیریت با استقبال از سرمایه گذاری در این بخش به دنبال جلوگیری از خام فروشی محصول با حفظ محیط زیست و افزایش اشتغال می باشد.

برچسب ها: تولید ، پسته خشک ، سروستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار