رحیمی با گلایه از کارشکنی های که در دولت قبل شده بود افزود: مشکلات کارخانه فولاد باید در این دولت جبران بشود و توجه به اشتغالزایی از طریق شهرک های صنعتی فراهم گردد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 17 October 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به سفر هیئت دولت به استان فارس اظهار داشت: موضوع سفر وزیر خاصی به شهرستانها مطرح نبوده به هر صورت معاونین، وزرا و نمایندگان رئیس جمهور نمایندگان شخص رئیس‌جمهور برای بررسی تمام موارد و مشکلات حضور داشتند، چنان چه تحلیلی برای این سفر که آقای رئیس جمهور داشتند و مصوبات سفر داشته باشیم، در کل ۱۳۳ مصوبه پیشنهادی و نهایی داشتیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۵۰ طرح دیگر که شهرستانی بود و برای شهرستان ها خاص منفعت داشت همچنین چند طرح که برای سه شهرستان ما منفعت مستقیم داشت، گفت: یکی از پروژه ها، سد کوار بود که اعتبار ۲۵۰ میلیاردی تومانی برایش در نظر گرفته شد و مورد دوم آبرسانی شیراز_ بیضاء _خرامه بود که در مجموع، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

رحیمی به حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر مباحث طرح تقاطع غیرهمسطح فولاد پاسارگاد که برای کوار خیلی مهم است همچنین تقاطع مومن آباد بود که برای جاده سروستان خرامه حیاتی بود و موضوع راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه بود که یک طرح ملی هست برای استان‌ها جنوب کشور ولی رهاوردش برای شهرستان کوار خاص تر می‌شود.

وی در خصوص زیر ساخت های صنعتی نیز افزود: در طرح‌های شهرک صنعتی نیز می توان به زیرساخت شهرک صنعتی سروستان اشاره کرد که در زمینه برق رسانی به صورت خاص، تأمین اعتبارات خوبی دیده شده و تکمیل انبیه فنی شیراز_ کوار_ عسلویه_جم بود که به صورت خاص برای کوار منفعت داشت.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم سفر وزیر صنعت معدن و تجارت را به صورت خاص در شهرستان ها مطرح کنیم، می توان به این موارد اشاره کرد: در اولین بازدید وزیر از فولاد پاسارگاد بود دو مصوبه مهم داشتیم، یکی حمایت وزارت از احداث کارخانه کنستانتره فولاد پاسارگاد که باید احداث بشود چون سرمایه و وامی که از صندوق توسعه ملی گرفته شده و استفاده نشده است.

رحیمی با گلایه از کارشکنی که در دولت قبل شده بود افزود: مشکلات کارخانه فولاد باید در این دولت جبران و حل بشود چون از طرفی در رونق اشتغالزایی، ما در صنایع پایین دستی فولاد ضریب اشتغال داریم و با احداث شهرک تخصصی فولاد برای تولید زنجیره ارزش افزوده فولاد در بخش پایین دستی کوار اشتغالزایی خوبی خواهیم داشت، البته این طرح از سال های قبل مطرح بوده ولی بنا شده با جدیت دنبال بشود‌.

رحیمی با گلایه از کارشکنی های که در دولت قبل شده بود افزود: مشکلات کارخانه فولاد باید در این دولت جبران بشود و توجه به اشتغالزایی از طریق شهرک های صنعتی فراهم گردد.

وی اظهار داشت: در شهرستان کوار، سد و شبکه های زیرمجموعه و در شهرستان سروستان انتقال پساب و آب پایدار در شهرستان خرامه و همچنین انتقال آب از سد درودزن و موضوع حقابه در کنار مشکلات خشکسالی مردم کربال، همه اینها مطرح و در وزارت خانه لیست بندی شد تا تحویل وزارت‌خانه های مربوطه بشود.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس در خصوص مطالبات مردمی که معطل مانده و لازم به بررسی است نیز توضیحاتی داد و گفت: بیمارستان کوار، سد کوار، زیرساخت‌های جاده‌ای، بهداشتی و همچنین مدارس و زیرساخت های فرهنگی و زیرساخت‌های اداری در بحث ساختار ادارات، اینها مشکلات عمده بود که در شهرستان وجود دارد.

رحیمی مطالبات مردم در شهرستان سروستان را نیز برشمرد و افزود: مشکلات این شهرستان، حوزه آب و انتقال پساب به دشت سروستان، تامین آب پایدار شهرستان هم در حوزه کشاورزی و هم برای صنعت و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی و صنایع پایین دستی در نفت و گاز و حق سروستان از مسئله نفت است.

وی مشکلات و مطالبات شهرستان خرامه را به این صورت بیان کرد: بررسی مشکلات با موضوع انتقال آب شرب از سد درودزن به خرامه و حق آبه کربال و تدابیر لازم برای اینکه مشکل کربال را بتوانیم حل کنیم زیرساختهای راه خصوصاً جاده خرامه به مرودشت، همچنین زنجیره تکمیل زنجیره فولاد خرامه و انتقال کارخانه سیمان از جمله مطالبات مردم خرامه است.

نماینده مردم در مجلس در خصوص مطالبات کشاورزی نیز توضیح داد: مطالعه عمده در خصوص محصولات کشاورزی برای تضمین خرید محصولات کشاورزی و راهکارهایی برای صادرات محصولات کشاورزی خصوصاً پسته در شهرستان و محصولات صادراتی کشاورزی در شهرستان کوار نیز از مطالباتی بود که وجود داشت.

رحیمی گفت: قطعا بحث های که شد می‌تواند در آینده آشتغال زایی داشته باشد ولی باید بگوییم در کوتاه مدت بسیاری از موارد جواب نمی دهد ولی در حوزه های که بازدید مستقیم داشتیم قطعا این بازدیدها می‌تواند منشأ اثر بشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار