رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس بیان‌کرد: باید جایگاه و رویکرد به تدوین برنامه استان‌ها عوض شود اگر انتظار داریم استان‌ها در رشد و توسعه نقش داشته باشند باید نگاه نیز عوض شود و دستگاه‌های اجرایی هم باید وظیفه تحقق برنامه را ایفا کنند، باید روش‌ها اصلاح شود و تا زمانی که این روش‌ها تغییر نکند نباید انتظار داشته باشیم بخش خصوصی فعال شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 17 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس اظهارداشت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مدیریت اهمیت داده نمی‌شود نه مدیران توانمندی پرورش پیدا می‌کنند نه برنامه جامع و مشخص برای پرورش مدیران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که کمتر اجرا می‌شود، گفت: آمادگی داریم در بحث پرورش مدیران همکاری کنیم چون استان فارس در زمینه علمی توانمند است و باید مدیران جوان و دانشگاهی و توانمند تربیت شوند.

استاندار فارس خطاب به مدیر جدید سازمان افزود: سند آمایش استان فارس بازنگری فوری و چشم‌انداز مبتنی بر آن تدوین شود، باید خود را برای برش استانی برنامه هفتم توسعه آماده کنیم و خودمان پیش‌قدم شویم و پیشنهاد دهیم و این برنامه باید عملیاتی باشد، واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و زمینه به قله رسیدن فارس را فراهم کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه مورد دیگر بحث آمارها است که باید موارد مهم و تاثیرگذار احصا شود، بیان کرد: کسانی که احصا می‌کنند در صحت آمار پاسخگو باشند. آمارها باید فعالیت مدیر را جهت‌دهی کند و در این امر خروج از رکود صنعت استان باید مورد توجه باشد.

 

استاندار فارس با اشاره به اولویت‌های سازمان برنامه عنوان کرد: موارد مربوط به تملک سرمایه‌ای و کیفیت کار و صحت عمل کارشناسان و پیمانکاران باید مورد توجه باشد که نیاز به دقت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت بهینه بودجه خیلی مهم است و باید اولویت‌بندی کنیم، گفت: توقعات مردم هم بالا رفته بنابراین استفاده از بودجه با توجه به محدودیت‌ها شرط عقل است.

احمدعلی افکاری، رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تفویض اختیار به استان‌ها و اهمیت بیشتر به استان‌ها اصلاح رویه‌های قبلی است، گفت: استان‌ها می‌توانند بازوی کمکی خوبی برای سازمان برنامه و بودجه کشور باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در برنامه‌ریزی جی دی پی است، گفت: سهم استان فارس از این شاخص 4.5 درصد است، اگر جی دی پی را بدون نفت حساب کنیم سهم استان فارس می‌رسد به 5 درصد در حالی که جمعیت استان 6 درصد است پس یعنی این سهم مناسبی نیست.

افکاری با بیان اینکه کارهایی که در گذشته در استان انجام شده متناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان نبوده است، افزود: باید تلاش زیادی انجام شود و راهش برنامه درست است، در گذشته در برنامه توسعه نگاه مناسبی به استان‌ها نبوده باید رویکرد نسبت به تدوین برنامه عوض شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس بیان‌کرد: باید جایگاه و رویکرد به تدوین برنامه استان‌ها عوض شود اگر انتظار داریم استان‌ها در رشد و توسعه نقش داشته باشند باید نگاه نیز عوض شود و دستگاه‌های اجرایی هم باید وظیفه تحقق برنامه را ایفا کنند، باید روش‌ها اصلاح شود و تا زمانی که این روش‌ها تغییر نکند نباید انتظار داشته باشیم بخش خصوصی فعال شود.

حسن نوروزی، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با ییان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رصدگر و راهبری توسعه است و از این جهت این سازمان نقش مهمی در استان ایفا می‌کند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نقش مغز راهبری توسعه کشور را ایفا می‌کند، بودجه‌ریزی می‌کند و کل دستگاه‌های اجرایی را به حرکت در می‌آورد و بر حسن اجرا نیز نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه یک سازمان کارشناس‌محور است، گفت: اسناد راهبردی و اجرای آمایش فارس مصوب شده و در سند ملی آمایش نقش‌های خوبی برای استان فارس و شیراز دیده شده است.

نوروزی با بیان اینکه در سند ملی آمایش شیراز و فارس به عنوان گردشگری سلامت و قطب علمی و دانشگاهی تعریف شده است، افزود: مطالعات اشتغال روستایی انجام شده و در این دو سال تلاش شده تا به کارهای مطالعاتی و برنامه‌ریزی بها داده شود و در این زمینه سازمان را فعال کردیم.

وی با بیان اینکه استان فارس به لحاظ جذب اعتبارات رشد چشمگیری داشته است، افزود: اعتبارات استان 2300 میلیارد تومان در سال 98 بود که در سال 99 به 3700 میلیارد تومان رسید و امسال فقط در 3 ماهه 3200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

نوروزی گفت: برنامه رشد اقتصادی در 1401 که ما برای استان فارس پیش‌بینی کردیم 8.4 درصد است که از میزان ابلاغ شده بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار