استاندار فارس در پیامی به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت: ضرورت دارد که فضاهای شهری و عمومی و همچنین اماکن و معابر استان برای رفت و آمد و استفاده نابینایان مناسب‌سازی شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 16 October 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس شنبه به نقل از محمد هادی ایمانیه افزود: استفاده از امکانات بهداشتی، رفاهی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تردد ایمن، مشارکت‌های مستمر، مطالعه، تحصیل و تفریح حق مسلم هر فرد دارای معلولیت است تا این قشر عزیز بتوانند در زمینه توانمندسازی و حصول فرصت‌های برابر، تعاملات معمول و اشتغال، مانع بیرونی را سد راه خود احساس نکنند.
وی، با بیان اینکه روشندلی زلالیت چشمان افرادی است که نگاهشان به جهان از بطن وجود خداوند سرچشمه می‌گیرد ادامه داد: فلسفه روز جهانی عصای سفید، تفسیر ارزشمند نابینایانی است که محدودیت عضوی از پیکرشان، ممنوعیت در رسیدن به یک زندگی ایده‌ال برایشان نیست.
او اظهار داشت: کم نیستند عزیزان روشندلی که با امید، پشتکار و سعه صدر در بسیاری از زمینه‌ها به درجات تعالی رسیده‌اند و جامعه را نیز در پرتو تعلیمات، ابتکارات، افتخارات و حوصله خویش متبلور ساخته‌اند.
استاندار فارس افزود: گرامیداشت ۲۳ مهرماه هر ساله قبل از هر چیز یادآور رعایت شان، منزلت و احترام اجتماعی نابینایان عزیز است و وظیفه همه شهروندان است تا رعایت جدی حقوق این عزیزان را به معنای واقعی کلمه پیاده سازی نموده و مانعی بر تحقق نگرش‌ها و ترقی دستاوردهایشان نباشند.
ایمانیه بیان کرد: عصای سفید، پرنده سفیدی است ایستاده بر شانه‌های زمین تا با لمس تپش‌های جهان، مفهوم بودن را تداعی کند و امروز نشانی است بر گردن همه مردم، تا به افراد دارای معلولیت به علت نقص عضوی که در اثر ایجاد حادثه و یا به صورت مادرزادی به وقوع پیوسته با دیده ترحم نگاه نکنند و در مقابل سعی شود تا سنگی در مقابل خواسته هایشان تلقی نشوند.
وی ادامه داد: همه باید سعی کنند تا حمل و نقل آسان، استفاده از عابر بانک‌ها، تردد در معابر پیاده، خیابان‌ها و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها را برای روشندلان این مرز و بوم دسترس پذیر کرده و با آنها به شکل معمول رفتار کنیم.
او گفت: از آنجا که جامعه کنونی ما جامعه برابری ها است، باور به توانایی، قدرت فکری و روحی روشندلان، زدودن نگرش‌های منفی نسبت به معلولیت های ظاهری شان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار