رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: احتمالا از ماه آینده تست تشخیص کرونا موسوم به PCR در جهرم برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، با هزینه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 15 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان جهرم با بیان اینکه تنها راه نجات از کرونا واکسیناسیون عمومی است، افزود: افراد واکسینه شده در مواجهه با بیماری دچار عوارض و تبعات ناگوار بیماری نشده و نوع شدید آن را تجربه نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه احتمالا از ماه آینده تست PCR برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، با هزینه انجام خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۱۸هزار و۹۱۸ نفر دز تزریق در سطح شهرستان انجام شده است. تا امروز بیش از ۴۸ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالای شهرستان های جهرم و خفر هر دو دز واکسن و ۷۰ درصد نیز دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ابراز کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در جامعه بایستی حداقل ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش هر دو دز واکسن را دریافت کنند، همزمان با آغاز طرح واکسیناسیون دانش آموزان ۴۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان‌های جهرم و خفر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تجربه پیک های قبلی کرونا نشان می‌دهد پس از فروکش کردن هر موج، سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌ها و ضروریات بهداشتی، باعث بروز پیک بعدی کرونا می‌شود.

دکتر محمد رحمانیان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد نمونه‌های پی‌سی‌آر طی روزهای اخیر مثبت اعلام شده است، گفت: آمار موارد بستری بیماران کرونا و تعداد مبتلایان در جهرم هنوز نگران‌کننده است، بطوریکه روزانه بطور میانگین ۱۰ نفر در بیمارستان بستری دائم و ۲۰ نفر نیز بستری موقت می شوند.

رئیس دانشگاه بیان کرد: متاسفانه ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از شهروندان جهرمی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که از این بین دو نفر از فوت‌شدگان هیچ یک از دزهای واکسن را دریافت نکرده بودند.

وی نقض شیوه‌نامه‌ها و عادی‌پنداری و سهل‌انگاری در انجام به موقع واکسیناسیون را از عوامل تشدیدکننده کرونا اعلام کرد و افزود: ادامه این روند آمار مرگ و میر را نیز بالا خواهد برد که می‌تواند به منزله یک هشدار جدی باشد.

وی بیان کرد:در حالی که در روزهای اخیر بیش از ۴۰ درصد نمونه ها مثبت می شود، آمار فوتی‌ها دوباره بالا گرفته است؛ کرونا در یک روز ۳ قربانی گرفت؛ یک آقای ۳۷ ساله و یک خانم ۸۲ ساله که هیچ یک از دزهای واکسن را دریافت نکرده بودند و یک آقای ۴۳ ساله دارای بیماری زمینه‌ای از جان‌باختگان کرونایی به شمار می‌روند که هر ۳ به دلیل تأخیر در مراجعه به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: هرگونه بی‌توجهی نسبت به ضروریات مقابله مقابله با کرونا زمینه ساز گسترش طیف وسیع و غیر قابل کنترل بیماری در سطح جامعه خواهد بود. مهار و کنترل کرونا نیازمند مشارکت عموم مردم و همه سازمان‌ها و ارگان است و تنها با همت و همکاری همه افراد جامعه می‌توان اپیدمی را کنترل کرد و به زندگی عادی بازگشت.

وی تأکید کرد: از همه کسانی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند به ویژه جوانان و نوجوانان که در شرایط تزریق هستند دعوت می‌کنیم نسبت به امر واکسیناسیون اهتمام ویژه داشته باشند و کماکان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همچون شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی پایبند باشند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تست ، تست کرونا ، واکسن ، واکسن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار