نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس ادامه داد: از قوای سه‌گانه و در رأس آن دولت می‌خواهم نسبت به کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و عاجل، ضمن آرام کردن بازار، مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 13 October 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: سیدموسی موسوی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: از اقدام ارزشمند ریاست جمهور و اعضای دولت در انجام سفرهای استانی و رصد مشکلات مناطق محروم از نزدیک که باعث ایجاد امیدواری در بین مردم گردیده است تشکر کرده و تأکید می‌کنم اگر مصوبات این سفرها به سرعت اجرایی نشود، اعتماد مردم سلب خواهد شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس ادامه داد: از قوای سه‌گانه و در رأس آن دولت می‌خواهم نسبت به کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و عاجل، ضمن آرام کردن بازار، مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.

وی افزود: از دولت و همکارانم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم عنایت ویژه‌ای نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، طرح رتبه‌بندی معلمان، تصویب طرح شفافیت آراء و همچنین اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران و کادر درمان داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به تسریع در شروع عملیات آزادراه استراتژیک لامرد-پارسیان، محور لامرد- خنج و لامرد- لار، چهاربانده شدن محور گله‌دار- دارالمیزان- جم- فیروزآباد و همچنین محورهای مواصلاتی منطقه‌ای همچون اسیر-گله‌دار، وراوی- خوزی، علامرودشت- احشام- چاهورز، لامرد- اشکنان، اسیر- مهر- وراوی، مسیر تخته- باغان، کمربندی لامرد و محور موسوم به جاده کلوپو دستورات لازم را صادر نمایند.

وی بیان کرد: تسریع در ساخت شهر جدید ۵۴ هزار نفری تابناک، افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی لامرد و اتصال حوزه انتخابیه به خط‌آهن تقاضاهای مهم دیگر اینجانب از وزارت راه و شهرسازی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: از وزرای نیرو و دفاع تقاضای جدی دارم با توجه به نیاز مردم و صنایع منطقه به برق پایدار، در ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی توسط شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اقدام عاجل به عمل آورند.

وی افزود: همچنین از آقای محرابیان انتظار دارم در ساخت ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت برق مهر تعجیل کرده و با توجه به آب و هوای بسیار گرم شهرستان‌های لامرد و مهر، تعرفه برق گرمسیری را از ۷ ماه به ۹ ماه در سال افزایش دهند.

موسوی بیان کرد: از وزیر نفت تقاضا دارم با توجه به نیاز کشور به گاز، توسعه میادین گازی ارم و پازن و نیز ساخت تأسیسات شیرین‌سازی پالایشگاه پارسیان را در دستور کار قرار دهد. همچنین از وی به‌جد می‌خواهم نسبت به رفع دغدغه رانندگان ترابری زاگرس جنوبی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای این قشر زحمتکش و رفع مشکلات نیروهای قرارداد موقت صنعت نفت اقدام عاجل و انقلابی صورت گیرد.

گازرسانی به منطقه محروم دارالمیزان و اجرای دقیق مصوبه بومی محسوب شدن لامرد و مهر در صنایع نفت و گاز عسلویه از دیگر توقعات اینجانب از جناب اوجی است.

وی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به رفع مشکل مجوز چاه‌های کشاورزی و همچنین تأمین به‌موقع سوخت، بذر و کود کشاورزان به‌ویژه در منطقه دارالمیزان و نیز دستور خرید دام مازاد از دامداران اقدام لازم صورت گیرد. احداث شهرک گلخانه‌ای در حوزه انتخابیه تقاضای اکید دیگر اینجانب است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس مطرح کرد: از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم نسبت به ساخت، تکمیل و بازسازی مجموعه‌های ورزشی انقلاب، سردار شهید سلیمانی و سالن بانوان لامرد و همچنین مجموعه ورزشی نفت مهر، گله‌دار، اسیر، وراوی، چاهورز، اشکنان، اهل، خیرگو و خوزی اقدام عاجل صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: از وزیر نیرو می‌خواهم با توجه به بحران جدی آب در بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم نسبت به تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از سد سلمان فارسی اهتمام ویژه صورت گیرد. همچنین با توجه به آنکه سراسر منطقه از اشکنان تا وراوی و گله‌دار و اسیر با بحران کمبود آب مواجهند، از دکتر محرابیان مجدانه می‌خواهم نسبت به تکمیل پروژه‌های آبرسانی بویژه افزایش سهمیه آب خط محرم از سد کوثر دستور لازم را صادر کند.

موسوی همچنین درخواست کرد: تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دریا و انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب شرب مورد نیاز لامرد و مهر تا افق ۱۴۲۵ مهمترین مطالبه اینجانب از وزارت نیرو است.

وی تاکید کرد: از وزیر بهداشت می‌خواهم نسبت به ساخت بیمارستان‌ جدید مهر و علامرودشت و نیز تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان گله‌دار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و همچنین با افزایش پزشکان متخصص و شبانه‌روزی کردن درمانگاه‌های وراوی، خوزی، اسیر، خشت، خیرگو، اهل و چاهورز مشکلات ساکنان این مناطق را در زمینه بهداشت و درمان کاهش دهند.

موسوی ادامه داد: از وزیر صنعت می‌خواهم با جدیت موضوع ساخت فاز دوم و سوم آلومینیوم جنوب و همچنین استقرار صنایع پایین‌دست آلومینیوم و نیز موضوع تصویب شهرک صنعتی اشکنان، گله‌دار و علامرودشت را تا حصول نتیجه دنبال کند.

وی گفت: تکمیل مدارس نیمه‌تمام، بهسازی روستاها و توسعه شبکه مخابرات و آنتن‌دهی موبایل از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه‌ام از دولت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: علی‌رغم اخذ دستورات لازم از آقای مخبر مبنی بر استخدام ۸۰ درصدی نیروهای بومی در مجموعه اتان ریکاوری شهرستان مهر، لکن متأسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته که این امر باعث نارضایتی مردم گشته است. لذا از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام می‌خواهم نسبت به استخدام نیروهای بومی در پروژه استحصال اتان و ایستگاه تقویت فشار گاز اقدام عاجل را صورت دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار