نماینده مردم لامرد و مهر از قوای سه‌گانه درخواست کرد تا برای کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته باشند و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و عاجل، ضمن آرام کردن بازار، مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 12 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: سید موسی موسوی در نشست علنی امروز ( ۲۰مهر ماه) مجلس در نطق میان دستور با اشاره به برگزاری سفرهای استانی ریاست جمهور و هیأت دولت، گفت: اگر مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهور و هیأت دولت به سرعت اجرایی نشود، موجب سلب اعتماد مردم می شود.

وی از قوای سه‌گانه درخواست کرد تا برای کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته باشند و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و عاجل، ضمن آرام کردن بازار، مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: از دولت و همکارانم در مجلس می‌خواهم به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، طرح رتبه‌بندی معلمان، تصویب طرح شفافیت آراء و همچنین اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران و کادر درمان توجه داشته باشند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در بخشی از سخنانش با برشمردن برخی درخواست‌های حوزه انتخابیه‌اش خطاب به وزرای دولت گفت: از ز وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم برای تسریع در شروع عملیات آزادراه استراتژیک لامرد-پارسیان، محور لامرد- خنج و لامرد- لار، چهاربانده شدن محور گله‌دار- دارالمیزان- جم- فیروزآباد و همچنین محورهای مواصلاتی منطقه‌ای همچون اسیر-گله‌دار، وراوی- خوزی، علامرودشت- احشام- چاهورز، لامرد- اشکنان، اسیر- مهر- وراوی، مسیر تخته- باغان، کمربندی لامرد و محور موسوم به جاده کلوپو دستورات لازم را صادر کند.

تسریع در ساخت شهر جدید ۵۴ هزار نفری تابناک، افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی لامرد و اتصال حوزه انتخابیه به خط‌ آهن از دیگر درخواست این نماینده مجلس از وزیر راه است.

وی از وزرای نیرو و دفاع درخواست کرد: با توجه به نیاز مردم و صنایع منطقه به برق پایدار، در ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی توسط شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اقدام عاجل به عمل آورند. از جناب آقای دکتر محرابیان انتظار دارم در ساخت ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت برق مهر تعجیل کرده و با توجه به آب و هوای بسیار گرم شهرستان‌های لامرد و مهر، تعرفه برق گرمسیری را از ۷ ماه به ۹ ماه در سال افزایش دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت خواست تا با توجه به نیاز کشور به گاز، توسعه میادین گازی ارم و پازن و نیز ساخت تأسیسات شیرین‌سازی پالایشگاه پارسیان(شهرستان مُهر) را در دستور کار قرار دهد.

رفع مشکل رانندگان ترابری زاگرس جنوبی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای این قشر زحمتکش و رفع مشکلات نیروهای قرارداد موقت صنعت نفت، گازرسانی به منطقه محروم دارالمیزان و اجرای دقیق مصوبه بومی محسوب شدن لامرد و مهر در صنایع نفت و گاز عسلویه از دیگر درخواست های موسوی از اوجی وزیر نفت بود.

رفع مشکل مجوز چاه‌های کشاورزی و همچنین تأمین به‌موقع سوخت، بذر و کود کشاورزان بویژه در منطقه دارالمیزان و نیز دستور خرید دام مازاد از دامداران، احداث شهرک گلخانه‌ای در حوزه انتخابیه، ساخت، تکمیل و بازسازی مجموعه‌های ورزشی انقلاب، سردار شهید سلیمانی و سالن بانوان لامرد و همچنین مجموعه ورزشی نفت مهر، گله‌دار، اسیر، وراوی، چاهورز، اشکنان، اهل، خیرگو و خوزی، رفع مشکل بحران جدی آب در بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم نسبت به تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از سد سلمان فارسی در ادامه درخواست های نماینده مردم لامرد و مهر مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه سراسر منطقه از اشکنان تا وراوی و گله‌دار و اسیر با بحران کمبود آب مواجهند، از وزیر نیرو مجدانه می‌خواهم برای تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی بویژه افزایش سهمیه آب خط محرم از سد کوثر دستور لازم را صادر کند. مهم‌ترین مطالبه از آقای محرابیان تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دریا و انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب شرب مورد نیاز لامرد و مهر تا افق ۱۴۲۵ است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در ادامه نطق امروز، درخواست ساخت بیمارستان‌ جدید مهر و علامرودشت و نیز تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان گله‌دار، افزایش پزشکان متخصص و شبانه‌روزی کردن درمانگاه‌های وراوی، خوزی، اسیر، خشت، خیرگو، اهل و چاهورز را مطرح کرد.

ساخت فاز دوم و سوم آلومینیوم جنوب و همچنین استقرار صنایع پایین‌دست آلومینیوم، تصویب شهرک صنعتی اشکنان، گله‌دار و علامرودشت را تا حصول نتیجه، تکمیل مدارس نیمه‌تمام، بهسازی روستاها و توسعه شبکه مخابرات و آنتن‌دهی موبایل از دیگر مطالبات مردم عزیز لامرد و مهر در استان فارس بود که موسوی در نطق امروز به آنها اشاره کرد.

موسوی گفت: به‌رغم اخذ دستورهای لازم از آقای مخبر مبنی بر استخدام ۸۰ درصدی نیروهای بومی در مجموعه اتان ریکاوری شهرستان مهر، متأسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. بنابراین از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام می‌خواهم برای استخدام نیروهای بومی در پروژه استحصال اتان و ایستگاه تقویت فشار گازسریعا اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار