مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را شش هزار و ۷۷۷ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 11 October 2021

به گزارش تابناک فارس: سید روح‌الله حسینی از پذیرش ۳۰۰ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: هم اکنون هزار و ۹۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۱۶۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۲ هزار و ۳۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹۸ هزار و ۸۰۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۹۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۷ هزار و ۳۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او در ادامه از بهبودی ۴۴۲ هزار و ۸۹۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه تا کنون،ث دو میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۰۲ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۴ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم فارس تزریق شده است، گفت: همچنین با ۱۲۹ هزار و ۴۷۶ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در استان به چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۴۸۶ دُز رسید.

او اظهار کرد: در حال نزدیک شدن به درصد موردنیاز تزریق دُز اول واکسن در گروه هدف هستیم و البته برای ایجاد ایمنی کافی، لازم است همه این افراد هر دو دُز واکسن را دریافت کنند؛ اما با وجود همه تلاش‌ها همچنان برخی از افراد برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند.

حسینی از مردم استان خواست به شایعات مربوط به عوارض واکسن که در فضای مجازی و گفت‌وگوهای محلی انجام می‌شود، توجه نکنند و به مسوولان کشور و واکسن‌های موجود در کشور نیز اعتماد داشته باشند؛ چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی انجام واکسیناسیون حداکثری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار