عزیزی با اشاره با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید در مسیر راهبردی حرکت کند، افزود: ما باید عملکرد بازیگران بین الملل را به خوبی رصد کنیم و متناسب با منافع ملی تصمیم بگیریم و اقدام کنیم. توسعه روابط آمریکا و چین می‌تواند برای ما بعنوان بازیگر بزرگ منطقه‌ای مهم باشد اما اگر ما نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، می‌توانیم منافع خود را تامین کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 11 October 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات آمریکا و چین، گفت: تحولات بین المللی به سرعت رقم می‌خورد، ما باید بپذیریم که بازیگران زیادی در عرصه بین المللی نقش آفرینی می‌کنند و ما هم باید سعی کنیم که نقشمان در این تحولات بین المللی پررنگ، برجسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی نگاه داریم. آمریکا، چین و روسیه به عنوان بازیگران روابط بین الملل، با یکدیگر رقابت دارند و گاها هم ممکن است با یکدیگر هماهنگ حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید در مسیر راهبردی حرکت کند، افزود: ما باید عملکرد بازیگران بین الملل را به خوبی رصد کنیم و متناسب با منافع ملی تصمیم بگیریم و اقدام کنیم. توسعه روابط آمریکا و چین می‌تواند برای ما بعنوان بازیگر بزرگ منطقه‌ای مهم باشد اما اگر ما نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، می‌توانیم منافع خود را تامین کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید نقش خود را در منطقه و متناسب با تحولات بین المللی ایفا کند و ضمن رصد و بازیگری فعال، از پیمان‌های منطقه‌ای هم استفاده کند. قرارداد 25 ساله با چین یا پیمان شانگهای فرصت بزرگی برای چین و جمهوری اسلامی است و ما بدون توجه به روابط چین با دیگر کشورها باید افق تامین منافع ملی خود را تعریف کنیم.

عزیزی با اشاره به نگرانی دیگر کشور ها با آغاز مذاکرات ایران اظهار کرد: یقینا برخی کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا از ارتباط بین ایران و چین یا روسیه هراسان باشد و به همین جهت مذاکرات خود را با این کشورها دنبال کندو خود را به این بازیگران منطقه‌ای نزیک کنند اما ما باید نقش فعال خودمان را ایفا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار