محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سهم استان فارس از گردشگری سلامت به حداقل ممکن رسیده است، افزود: با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخش‌های مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه‌های برون‌رفت از شرایط فعلی است و بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 11 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایکنا: یازدهمین نشست کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع «هم‌اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز» امروز، ۱۹ مهرماه برگزار شد.

محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه‌های زیارتی، سیاحتی و تاریخی، می‌تواند شهر شیراز را به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری سلامت در کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه سهم استان فارس از گردشگری سلامت به حداقل ممکن رسیده است، افزود: با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخش‌های مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه‌های برون‌رفت از شرایط فعلی است و بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.

فرخ‎‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی‌شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می‌شود، اجرای پروژه‌های شهر سلامت و دهکده آرامش به تقویت زیرساخت‌های این حوزه می‌انجامد.

وی اظهار کرد: شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه‌های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف، اعتمادسازی در این حوزه، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات، تدوین قوانین حمایتی در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری و ... عزم و همکاری جدی مدیران و مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار