عنایت‌الله اکبری با گلایه از اینکه برخی افراد منفعلانه، خنثی و بی تفاوت از برابر مسائل گذر می‌کنند و این جزو رویه آنان شده است، اضافه کرد: دولت جدید، دولتی جهادی است و مدیران باید همپای دولت باشند و هر شخصی بخواهد در این دولت باشد باید اینگونه کار کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 11 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی محمد کریمی دوشنبه ۱۹ مهرماه در شورای اداری شهرستان قیروکارزین که در آستانه سفر رئیس جمهور به فارس برگزار شد، گفت: حیات ما در گرو حیات آموزش و پرورش است.

او با بیان اینکه استقلال، امنیت و آرامش مان در آینده در گرو این است که یک آموزش و پرورش قوی و مستحکم داشته باشیم تا بتوانیم یک نسل خوب و قدرتمند پرورش دهیم، تاکید کرد: نباید تنها معلمین را مسئول دانست و خود اولیاء نیز باید در امر آموزش مشارکت موثر داشته باشند.

فرماندار شهرستان قیر و کارزین اظهار کرد: تشویق دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برای واکسیناسیون، یک اولویت است تا بتوانیم به پوشش ۱۰۰ درصدی در بین این گروه برسیم و امکان بازگشایی حضوری کامل مدارس فراهم شود.

کریمی به استناد گزارش‌های دریافتی اعلام کرد که تا کنون ۶۲ درصد از جمعیت هدف در شهرستان قیروکارزین دوز اول و ۲۵ درصد از جمعیت دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

او همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم در روزهای آینده به استان فارس و عزیمت نمایندگان ویژه وی به شهرستان قیروکارزین، تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مستقر در این شهرستان باید عملکرد سه سال اخیر خود را در قالب طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به صورت مکتوب برای ارسال به شورای اداری استان آماده و ارائه کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان قیروکارزین با تاکید بر الزام موضوع خود مراقبتی در دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون متاسفانه شاهد سرقت از برخی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی این شهرستان بوده‌ایم که این موضوع در دستور کار فرمانداری قرار می‌گیرد تا نواقص موجود رفع شود.

جابجایی‌ها در راستای افزایش تکریم ارباب رجوع

کریمی با اشاره به اینکه با برخی تغییرات در سطح مدیران دستگاه‌های اجرایی مواجه بوده‌ایم، اضافه کرد: امیدواریم با این جابجایی‌های مدیریتی، سطح تعاملات با مجموعه عالی مدیریت شهرستان بهبود و تکریم ارباب رجوعان افزایش یابد؛ ما با هیچ کس تعارف نداریم و هدف مان ارائه خدمات مطلوب است.

او با اشاره به اینکه نیمی از افراد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل حوزه زنان، به ویژه در دستگاه‌های اجرایی شهرستان قیروکارزین پرداخت و عنوات کرد: مدیران باید به این موضوع توجه ویژه داشته و به مشاوران امور بانوان خود دقت نظر بیشتری معطوف دارند تا با ادارات مسئول همانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان همکاری بیشتری داشته باشند.

فرماندار شهرستان قیروکارزین بر اهمیت مسائل بانوان و خانواده با یاد آوری برخی از آسیب‌های اجتماعی تاکید دوباره کرد و افزود: باید به آسیب‌هایی مانند طلاق و خودکشی توجه ویژه داشت؛ نها های متولی بر اساس وظایف قانونی، شرعی و انسانی آسیب دیدگان را یاری کنند.

کریمی با بیان اینکه رفع موانع تولید و بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه تولید یکی از برنامه‌های اساسی است که در دو سال اخیر به طور جدی دنبال شده است، خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی موفق به فعال کردن هفت واحد تولیدی در طول مدت اخیر شده‌ایم.

به گفته او، با وجود مجلس انقلابی و دولت جهادی، اجرای برخی طرح‌ها مانند احداث بزرگ ترین مزرعه گلخانه‌ای استان فارس در شهرستان قیروکارزین با توجه به وجود منابع آب و خاک و سرمایه‌ای لازم، در دشت بریخون دنبال می‌شود که تا کنون به نتایج مطلوبی رسیده است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به اینکه ظرفیت شهرک صنعتی این شهرستان تکمیل شده است، بیان کرد: تقاضای صدور دستور و مجوزهای لازم برای جانمایی و ایجاد دومین شهرک صنعتی این شهرستان از جمله مواردی است که در سفر رئیس جمهور به استان فارس مطرح خواهد شد.

کریمی ضمن اظهار امیدواری به اینکه آبرسانی به روستاهای دهستان افزر از شبکه آب شرب تصفیه خانه سد سلمان فارسی قیروکارزین تا پایان سال به اتمام برسد، گفت: به منظور بهره بری شهر قیر از شبکه آب سد مذکور، دستگاه‌های پمپاژ ثانویه و اتصال به تصفیه خانه و مخزن در حال نصب هستند و امیدواریم شهروندان مان تا دو ماه آینده از این امکان بهره مند شوند.

احساس مسئولیت؛ رمز حرکت رو به جلو

امام جمعه شهرستان قیروکارزین نیز با اشاره به برخی کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها در این شهرستان گفت: در دولت جدید همه باید احساس مسئولیت بکنیم تا یک حرکت رو به جلو شکل بگیرد و این اتفاق تنها در سطح شهرستان با مطالبه گری و پیگیری‌های جدی تمام رده‌های مسئول می‌تواند ایجاد شود.

عنایت‌الله اکبری با گلایه از اینکه برخی افراد منفعلانه، خنثی و بی تفاوت از برابر مسائل گذر می‌کنند و این جزو رویه آنان شده است، اضافه کرد: دولت جدید، دولتی جهادی است و مدیران باید همپای دولت باشند و هر شخصی بخواهد در این دولت باشد باید اینگونه کار کند.

او با اشاره به اینکه تفهیم و تشریح نیازهای شهرستان به روئسای سازمانها و ادارات کل استانی یک ضرورت است که مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید آن را با قوت دنبال کنند، افزود: انجام این مهم با همکاری اعضای شوراها می‌توانند سبب ساز توسعه و شکل گیری یک حرکت جهادی در شهرستان باشد.

اکبری با بیان اینکه همت دولت بر ایجاد تحول، خدمت و کار جهادی در شان مردم است، اضافه کرد: با توجه به سفر پیش روی هیئت دولت به استان فارس، مهم ترین نیازهای شهرستان با توجه به نظرات کارشناسی تهیه و به هیات دولت ارسال شده که می‌توان به طرح ملی جاده مواسلاتی جم و برنامه تامین آب شرب تمام شهرستان از محل سد، در آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار