نایب رئیس شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز توصیه کرد: افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 11 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدتقی تذروی نایب رئیس شورای شهر شیراز در بیستمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران که به امری نگران کننده تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: روند اجرایی این اقدام بسیار کند و ابهام برانگیز در حال انجام است.

او عنوان کرد: اکنون با استقرار دولت منتخب و تعیین استاندار و تایید شهردار از سوی وزارت کشور، فضا و مرزبندی‌های سیاسی شهر و کشور پایان یافته و مردم تنها عمل و خدمت ما را به دور از حاشیه و بگو مگو‌های سیاسی می‌پذیرند.

تذروی ضمن تبریک به سیداحسان اصنافی در سمت شهردار شیراز به تشریح حاصل تجربه حضور خود در دو دوره گذشته در شورای شهر شیراز پرداخت و به شهردار جدید این کلانشهر تأکید کرد: در انتخاب افراد برای تصدی پست‌ها اعم از شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها دقت لازم را داشته و مرعوب فشار‌های سیاسی و لابی گری‌ها نشوید.

نایب رئیس شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز توصیه کرد: افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.

او همچنین با اشاره به اینکه نباید از توان و تخصص و تجربه پرسنل درون مجموعه شهرداری غافل شوید، گفت: تا آنجا که میسر است افراد خارج از مجموعه شهرداری در سمت‌ها و جایگاه‌ها به کارگیری نشود که این امر موجب دلسردی و تضییع حقوق همکارانمان در مجموعه شهرداری خواهد شد.

تذروی ادامه داد: پروژه‌های تعریف شده و باقی مانده از دوره‌های گذشته، هر کدام نیاز سنجی شده و پیوست‌های معین دارند؛ لذا رسیدگی و اتمام آنان در دستور کار قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شهردار شیراز باید به مجموعه حراست شهرداری توجه ویژه داشته باشد، افزود: این مجموعه را باید از سیاسی کاری‌های سازمانی دور نگه داشت تا استقلال این مجموعه موجب سلامت اداری هرچه بیشتر سازمان‌های تابعه شود.

تذروی تاکید کرد: توجه به تکنولوژی‌های روز از جمله مدیریت هوشمند و هوشمند سازی لازمه مدیریت امروز شهری است و حوزه حمل و نقل یکی از حوزه‌های اصلی این مقوله است و استفاده از این امر می‌تواند در بهبود این فضا کمک کند.

او بیان کرد: حوادثی مانند سیل شیراز و حادثه سایت برمشور و یا آتش سوزی هتل شیراز فراموش نخواهند شد و یک سهل انگاری و عدم آمادگی می‌تواند حادثه و مخاطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین علت باید به حوزه مطالعات بحران و پدافند غیرعامل توجه ویژه داشت و علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد.

تذروی هچنین بر استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم در قالب سمن‌های اجتماعی، گروه‌های جهادی و به ویژه اعضای شورای محلات در راستای مدیریت مردم محور تاکید کرد، چرا که بهره مندی از توانایی‌های بالقوه و بالفعل آحاد جامعه موجب تحول و رضایتمندی حداکثری خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: ساماندهی و سازماندهی نیرو‌های طرف قرار داد شهرداری یک امر لازم و ضروری برای افزایش بهره وری سازمانی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی موجود خواهد بود. در همین راستا در سال آخر دوره پنجم شورای شیراز، مجوز تبدیل وضعیت ۳۶۰ نفر از همکاران گرفته شد و این امری شایسته است که می‌تواند به روندی سالانه تبدیل شود.

تذروی تاکید کرد: هرچندبخشی از این تبدیل وضعیت هنوز انجام نشده که متولیان امر باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار