محصولات فاخر صنایع‌دستی فارس شناسنامه‌دار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 10 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، گفت: داشتن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و همچنین شهر ملی دست بافته‌های داری فیروزآباد جایگاه استان فارس را در تولید و ارائه صنایع‌دستی ویژه کرده است.
حیدر علی زاهدیان نژاد افزود: از هفته آینده طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی استان با همکاری اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی شروع خواهد شد.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس هم گفت: با توجه به نیاز صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برای ثبت آثار و برند محصولات خود در زمینه‌های مختلف، طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر به دو زبان فارسی و انگلیسی در دستور کار قرار گرفت.
حسین همتی افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور با همکاری دوجانبه بین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و اتحادیه صنایع دستی فارس اجرا می‌شود.
وی گفت: شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی می‌تواند تأثیر به سزایی در صادرات و فروش آثار هنرمندان داشته باشد.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس با بیان این که همه آثار فاخر در رشته‌های صنایع‌دستی شناسنامه‌دار خواهند شد افزود: هر هنرمند می‌تواند سالانه تا ۵ اثر فاخر را برای شناسنامه‌دار شدن به اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان معرفی کند.
همتی گفت: اولویت در فروش، حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، صادرات و حفظ مالکیت طرح و اثر برای هنرمند، از جمله مزیت‌های شناسنامه‌دار کردن محصولات است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار